چگونه خشکی کفش و پوتین را برطرف کنیم؟ (مانع از ترک کفش بشیم)

چگونه خشکی کفش و پوتین را برطرف کنیم؟ (مانع از ترک کفش بشیم)

چگونه خشکی کفش و پوتین را برطرف کنیم؟ (مانع از ترک کفش بشیم)

یکی از اصلی ترین سوالاتی که افراد در زمان خرید کفش زنانه و مردانه از فروشنده می پرسند این است که آیا کفش خریداری شده دچار ترک می شود یا خیر؟ در اغلب مواقع هم فروشنده ها با اعتماد به نفس کامل این پاسخ را می دهند که اگر کفش دچار ترک خوردگی شد آن را پس بیاورید. اما زمان ترک خوردگی کفش نه خریدار و نه فروشنده هیچ کدام این دیالوگ را به یاد ندارند و خبری از پس دادن کفش نمی شود. ترک خوردن کفش چرم به عوامل زیادی از جمله شرایط آب و هوایی، نوع استفاده شما از کفش و متریال استفاده شده در تولید کفش بستگی دارد. اگر می خواهید از این معضل که هزینه زیادی هم روی دست شما می گذارد اجتناب کنید با ما در این مطلب از کتونی ال ای همراه شوید.

روش‌های موثر برای برطرف کردن خشکی کفش و پوتین

بسیاری از کفش های زمستانی به ویژه پوتین ها دچار ترک خوردگی می شوند. ضخیم بودن زیره کفش، خشک بودن زیره کفش، استفاده از چرم های مصنوعی بی کیفیت و شرایط آب و هوایی نامساعد باعث بروز چنین مشکلی می شود. اما از آنجایی که به قول قدیمی ها هر دردی درمانی دارد، خشک شدن کفش و پوتین هم بدون راه چاره نیست.

• استفاده از الکل و وازلین

یکی از راه های موثر برای نرم شدن پشت کفش و جلوگیری از خشک شدن کفش، استفاده از الکل طبی است که در هر سوپرمارکت و داروخانه ای پیدا می شود. کافیست یک توپ کوچک پنبه را به کمی الکل طبی آغشته کنید آن را روی بخش های مختلف کفش بکشید. بعد از گذشت حدود نیم ساعت کفش را بشوئید و آن را با وازلین چرب کنید. می توانید از یک براش کوچک یا مسواک کمک بگیرید و یک لایه نازک از وازلین را روی بخش های مختلف از جمله رویه، زیره و زبانه کفش بمالید. اجازه دهید یک شبانه روز از این اقدام بگذرد و بعد کفش را تمیز کنید. انجام این اقدام به مرور باعث نرم شدن کفش و جلوگیری از ترک خوردگی کفش می شود.

چگونه خشکی کفش و پوتین را برطرف کنیم؟ 1

• قدم زدن با کفش ها

کتونی ال ای یک راه آسان برای برطرف کردن خشکی کفش برای شما سراغ دارد که در واقع سالم ترین راه ممکن است. قدم زدن! تا جایی که می توانید با کفش های خود قدم بزنید تا به مرور نرم شود. هر چه ساعات قدم زدن را بیشتر کنید، کفش تان نرم تر می شود و انعطاف پذیری بیشتری پیدا خواهد کرد.

• استفاده از صابون مخصوص چرم

اگر کفش چرمی شما خشک است و پای شما را اذیت می کند، کافیست سطح کفش تان را به صابون چرم آغشته کنید. این صابون ها باعث افزایش رطوبت کفش می شوند، ظاهری براق به کفش می دهند و  از پوسته پوسته شدن کفش جلوگیری می کند. صابون های گیاهی و روغنی بهترین گزینه هستند.

• استفاده از روغن های طبیعی

روغن های طبیعی فقط برای آشپزی نیستند. شما می توانید از روغن کنجد، روغن بادام، روغن نارگیل و روغن زیتون برای نرم کردن کفش خشک استفاده کنید. کافیست یک دستمال نرم را به مقداری روغن آغشته کنید و آن را به آرامی و به صورت دورانی روی سطح کفش بکشید تا روغن به خورد چرم برود و نرمی آن تامین شود.

• بخار معجزه می کند

یکی از راه های جلوگیری از خشک شدن کفش و برطرف کردن خشکی کفش، استفاده از بخار است. کافیست کفش های خود را به مدت 30 دقیقه در معرض بخار قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. خواهید دید که تا چه حد انعطاف پذیری آن ها بیشتر شده است.

• باد گرم سشوار

یک راه ساده برای نرم کردن کفش، استفاده از باد سشوار است. دقت داشته باشید که حرارت اعمال شده روی کفش باید کنترل شده باشد. سشوار را روی کمترین درجه تنظیم کنید و حرارت آن را با فاصله به کفش بدهید. سعی کنید سشوار را به صورت دورانی حرکت دهید تا باد گرم آن به تمام نقاط کفش اصابت کند. دقت کنید که نزدیک کردن بیش از حد باد داغ به کفش ممکن است باعث تغییر رنگ و خراب شدن چرم شود. بنابراین فاصله منطقی را رعایت کنید.

چگونه خشکی کفش و پوتین را برطرف کنیم؟ 2

چگونه مانع از ترک خوردن کفش‌های چرمی شویم؟

ترک خوردن کفش چرم دلایل مختلفی دارد. بنابراین برای اینکه بتوانید به شیوه ای موثر از ترک خوردن کفش های خود جلوگیری کنید، باید دلیل ترک خوردن را شناسایی کنید.
اگر آب و هوای محل زندگی شما خشک است و رطوبت هوا درصد پایینی دارد، به احتمال زیاد همین موضوع باعث ترک خوردگی کفش های چرم شما خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از خشک شدن کفش و ترک خوردگی آن سعی کنید، از صابون چرم، روغن های طبیعی و وازلین برای نرم کردن کفش چرمی استفاده کنید. با استفاده از این مواد می توانید تا حد زیادی رطوبت چرم را تامین کنید به نرم شدن کفش های چرمی و جلوگیری از ترک خوردن آن ها کمک کنید.
برای جلوگیری از ترک خوردن کفش چرمی سعی کنید بیش از حد از واکس کفش استفاده نکنید. واکس کفش ظاهر زیبایی به چرم می بخشد اما از آن جایی که بسیار خشک است باعث از بین رفتن رطوبت چرم می شود و نرمی آن را کاهش می دهد. بنابراین کفش شما رفته رفته خشک می شود.
ترک خوردن کفش های چرمی دلیل دیگری نیز دارد. ممکن است ترک خوردگی کفش ها به دلیل استفاده نامناسب شما از کفش باشد. فشار آوردن بیش از حد به پنجه ها در زمان راه رفتن می تواند باعث شکستن و ترک خوردن چرم شود.

راهکارهای جلوگیری از خشکی و ترک کفش‌های چرم و غیر چرمی

خشک شدن و ترک خوردن کفش های چرمی و غیر چرمی می تواند ضرر مالی قابل توجهی به ما وارد کند چرا که این کفش ها معمولا دیگر قابل استفاده نیستند. اگر می خواهید بدانید بهترین راهکارها برای جلوگیری از خشکی کفش ها و ترک خوردن آن ها چیست این موارد را جدی بگیرید:

  • کفش های خود را در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. آفتاب می تواند باعث ترک خوردن کفش های چرمی شود.
  • اگر کفش شما ضد آب نیست به سادگی در برف و باران با آن قدم نزنید چرا که ممکن است به خانه نرسیده شاهد ترک خوردگی های متعدد روی سطح کفش باشید.
  • از جمله مواردی که برای جلوگیری از ترک خوردگی کفش ها باید جدی بگیرید، روغن مالی آن ها است. سعی کنید سطح کفش را با روغن های ارگانیک و وازلین چرب کنید تا رطوبت کفش تامین شود.
  • هیچ گاه کفش های غبار گرفته و کثیف را به حال خود رها نکنید. تمیز کردن کفش ها از ترک خوردگی و خشک شدن آن ها جلوگیری می کند.
  • از هر کفش در موقعین های مناسب استفاده کنید تا شاهد ترک خوردگی آن ها نباشید.
  • به هیچ عنوان پاهای خود را روی زمین نکشید چرا که این کار باعث افزایش اصطکاک و ترک خوردن کفش شما به ویژه در قسمت زیره کفش خواهد شد.

چگونه خشکی کفش و پوتین را برطرف کنیم؟ 3

ترفندهای خانگی برای حفظ نرمی و انعطاف کفش و پوتین

بسیاری از افراد تصور می کنند برای بالا بردن انعطاف پذیری و نرم شدن کفش باید آن را قالب بزنند. قالب زدن فرآیندی است که در آن کفش شما برای چند روز در قالب های سایز بزرگ قرار می گیرد و یا از جلو و عقب کشیده می شود تا سایز آن بزرگ شود. اما این ترفند ممکن است کفش شما را دفرمه کند. راهکارهای زیادی برای بالا بردن انعطاف کفش وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید. در این بخش از کتونی ال ای به این راهکارها می پردازیم.

◘استفاده از روغن های ارگانیک

استفاده از روغن های ارگانیک در منزل تاثیر فوق العاده ای در نرم شدن کفش ها دارد. روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن کندجد بهترین انتخاب ها برای نرم کردن کفش و پوتین هستند. کافیست مقداری از این روغن ها را همراه با یک دستمال نرم روی سطح کفش بمالید و کمی باد داغ سشوار را از دور روی کفش بگیرید. اجازه دهید روغن به خوبی به خورد کفش برود تا رطوبت و نرمی آن بیشتر شود. به طور کلی انجام دادن این اقدام هر چند وقت یک بار، نرمی و انعطاف کفش های شما را حفظ می کند.

◘پوشیدن کفش در خانه

اگر فکر می کنید کفشی که به تازگی از کفش فروشی خریده اید خشک و سفت است، کافیست آن را چند ساعتی در خانه در طی روز بپوشید. با این کار کفش شما اصطلاحا جا باز می کند. می توانید در خانه کمی با کفش هایتان قدم بزنید تا کفش های شما انعطاف بیشتری پیدا کنند.

کلام پایانی

دلایل مختلفی برای خشک شدن کفش و شکستن زیره و رویه کفش وجود دارند. از جمله این دلایل می توان به استفاده از متریال بی کیفیت در تولید کفش، ضخامت بیش از حد سرپنجه ها، طراحی غیر استاندارد آج قالب و چگالی بالای زیره کفش اشاره کرد. شیوه نگهداری از کفش و شرایط آب و هوایی نیز تاثیر زیادی در ترک خوردن کفش خواهد داشت. بهتر است زمان خرید کفش زنانه و مردانه در کفش فروشی، از تناسب قالب کفش با فیزیک پای خود مطمئن شوید چرا که در بسیاری از مواقع دلیل ترک خوردن کفش این است که قالب کفش با پای شما همسان و هماهنگ نیست. اگر قصد خرید کفش چرمی مطابق با مد امسال را دارید، می توانید با مراجعه به سایت فروشگاهی کتونی ال ای بهترین و جدیدترین کفش های زنانه و مردانه زمستانی استاندارد را خریداری نمایید.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.